Hvorfor dataanalyse?
Dataanalyse er processen hvor rå data analyseres for at få meningsfuld indsigt – indsigt, der bruges til at drive smarte forretningsbeslutninger!
Hvad er egentlig en growth hacker, og og hvad betyder growth hacking? Nogle siger at growth hacking er det nye sort når det gælder måden at få nye kunder på, og måden at bevare de gode gamle kunder i butikken.
Vi er enige – delvist. Men Growth Hacking er så meget mere. Fra vores perspektiv handler det MEGET om at eje og kontrollere de eksisterende kunder, de nye kunder, vores forretningssegment og at få så meget værdi for marketinginvesteringen.
Når growth hackeren først har “hacket”, altså forstået de data du er i besiddelse af, i et niveau hvor du er i stand til at beskrive, definer og afgøre hvordan du skal kategorisere dem og arbejde med dem – SÅ er du klar til næste skridt.
En growth hacker ønsker at ramme alle dine kunder og potentielle kunder, baseret på deres opførsel, som du netop har afdækket ved at lære dine data at kende. Så når du nu ved hvornår på dagen de tager bedst imod dit budskab, når du ved hvad deres købs-udløser er, når du kender deres fortrukne kommunikationsmetode (og anvender den), så vil du aktivt bruge denne viden i din kommunikation med dem.
Baseret på denne viden ved du også hvordan du skal agere for at få dem til at handle – i forhold til behovet for opfølgning, nudging, og re-targeting.
Traditionelt set markedsfører vi til massen, altså meget bredt. Som i one-size-fits-all! Og som gennemsnitsbetragtning er det måske rimelig ok.
Men er det godt nok, når du sammenligner med omkostningen i forhold til effekt?
Når du Growth Hacker, opnår du den store fordel at alle målgruppekunderne føler sig unikke, da vi kommunikerer direkte til dem på via deres foretrukne kommunikationskanal og på det for dem mest belejlige tidspunkt.
Kunderne anno 2022, uanset om det er en b2b eller b2c kunder, er alle individualister og ønsker at blive behandlet individuelt!
Leverandøren anno 2022 er omkostningsbevidst, måske endda nærig, og ønsker anvende den korteste og med direkte vej til nye leads, til nye kunder og til nye salg!
Vi ønsker at møde kunderne på deres banehalvdel, og vi SKAL være så præcise og relevante som overhovedet muligt.
Det kan vi kun være ved konstant at raffinere vores produkter og services, og ved konstant at komme tættere og tættere på vores kunder og kundesegment.
Uanset hvad – ved at ”hacke” din skjulte viden og udnytte den bevidst og intelligent, ”hacker” du din vej til dagens købsmønstre og til Growth.
Lasse er en erfaren marketingkonsulent, strateg fokuserer på Inbound og Funnel Marketing. Gennem sine 9+ års erfaring har han dykket dybt ned i mulighederne for at skabe og opbygge et fællesskab online. mulighed for at arbejde med en bred vifte Lasse har med succes hjulpet brands med at opbygge stærkere relationer til deres kunder, øge mersalget og den digital tilstedeværelse massivt.
Dataanalyse er processen hvor rå data analyseres for at få meningsfuld indsigt – indsigt, der bruges til at drive smarte forretningsbeslutninger!
Brands er konstant i kamp om vores opmærksomhed. Lige fra det tøj vi har på, til den mad vi spiser, til de digitale tjenester der underholder os, og til den teknologi der holder os forbundet: Markedsføring er allestedsnærværende!
Growth hacking er en datadrevet måde at vokse virksomheder, baseret på konstante tests og raffineringer, samt kontinuerlig markedsovervågning.